Postulaty OSNSM

1. Stworzenie sensownej koncepcji edukacji muzycznej w odniesieniu do oczekiwanego profilu absolwenta
  • Określenie, co powinien umieć absolwent poszczególnych stopni szkolnictwa, poczynając od absolwenta studiów wyższych;
  • Zacieśnienie współpracy z muzycznymi uczelniami wyższymi w celu podwyższania kompetencji pedagogicznych absolwentów.
2. Sprawienie, żeby szkolnictwo muzyczne stało się bardziej adekwatne do: dzisiejszej rzeczywistości, potrzeb uczniów i rodziców, oczekiwań rynku pracy
  • Zwiększenie roli edukacji muzycznej i kulturalnej w wykształceniu młodego pokolenia Polaków
3. Sprawienie, żeby szkolnictwo muzyczne było mniej obciążające, a bardziej przyjemne i inspirujące
  • Przywrócenie wizerunku szkół muzycznych I stopnia jako miejsc rozwoju kultury, a nie placówek kształcenia zawodowego; upowszechnienie edukacji muzycznej;
  • Zmiana istniejących form badania jakości kształcenia w szkołach muzycznych I i II st. i ich celowości;
  • Zmiana podstaw programowych przedmiotów ogólnomuzycznych;
  • Weryfikacja ramowych planów nauczania;
  • Zmiana formy egzaminu dyplomowego z przedmiotów ogólnomuzycznych.
4. Poprawienie prawodawstwa dotyczącego szkół muzycznych
  • Wypracowanie właściwych kwalifikacji dla nauczycieli przedmiotów muzycznych szkoły I i II stopnia.