Postulaty OSNSM

  • Określenie, co powinien umieć absolwent poszczególnych stopni szkolnictwa, poczynając od absolwenta studiów wyższych;
  • Zacieśnienie współpracy z muzycznymi uczelniami wyższymi w celu podwyższania kompetencji pedagogicznych absolwentów.

  • Zwiększenie roli edukacji muzycznej i kulturalnej w wykształceniu młodego pokolenia Polaków

  • Przywrócenie wizerunku szkół muzycznych I stopnia jako miejsc rozwoju kultury, a nie placówek kształcenia zawodowego; upowszechnienie edukacji muzycznej;
  • Zmiana istniejących form badania jakości kształcenia w szkołach muzycznych I i II st. i ich celowości;
  • Zmiana podstaw programowych przedmiotów ogólnomuzycznych;
  • Weryfikacja ramowych planów nauczania;
  • Zmiana formy egzaminu dyplomowego z przedmiotów ogólnomuzycznych.

  • Wypracowanie właściwych kwalifikacji dla nauczycieli przedmiotów muzycznych szkoły I i II stopnia.